Facility Management – För effektiva och hållbara arbetsmiljöer

Facility Management - Skapar en trivsam och produktiv arbetsmiljö

Våra grymma lokalvårdare städar hos er. - Facility management

Facility Management

Facility management innebär att administrera, underhålla och utveckla en fastighets eller arbetsplatsens resurser och tjänster för att säkerställa att den fungerar effektivt och optimalt.

Det handlar om att strategiskt leda och samordna allt från städning och säkerhet till teknisk utrustning och arbetsmiljö. Här nedan är några av målen med FM-tjänster.

  • Skapa en integrerad stödstruktur för företag.
  • Underlätta kärnverksamheten.
  • Bidra till ökad produktivitet.
  • Omfattar byggnader, inredning och diverse servicetjänster.
Ett gäng människor i uppstarten på ett byggnadsprojekt som diskuterar - Facility management

Hårda och mjuka FM-tjänster

  • Hårda Facility Management-tjänster fokuserar på den fysiska infrastrukturen till exempel:
  • Fastighetsunderhåll
  • Säkerhetssystem
  • Energioptimering

 

  • Mjuka Facility Management-tjänster riktar sig mot arbetsplatsens mjukare aspekter till exempel:
  • Lokalvård
  • Receptionstjänster
  • Posthantering

 

Genom att kombinera och optimera både hårda och mjuka FM- tjänster kan företag skapa en harmonisk och kostnadseffektiv arbetsmiljö. Fördelar med effektiv facility management är en optimering av företagets kostnader genom effektiv samordning av resurser och tjänster. Läs vårt blogginlägg här och lär dig mer

Ett gäng som diskuterar på kontoret - Facility management

Vi erbjuder Facility Management utan några bekymmer

Vi erbjuder professionell och säker hantering av faciliteter, arbetsledning på plats. Vi följer KPI och håller nere kostnader samt säkerställer att allt levereras enligt plan. Vi har personal som hanterar alla aspekter av faciliteterna.

Tjänster som erbjuds:

  • Byggnadsunderhåll
  • Städning och Rengöring
  • Säkerhet
  • Teknisk Support
  • Energi- och Miljöhantering
  • Utrymmeshantering
  • Leverantörshantering
  • Säkerhets- och Krisplanering
  • Logistik och Leveranser
  • Hälsa och Arbetsmiljö
En som sitter i receptionen och svarar i telefonen- Facility management

Fördelar med att anlita PIMA

 

Vår affärsverksamhet vilar på ditt förtroende.

Facility Management med PIMA

Behöver ert företag professionell Facility Management för att förbättra er arbetsmiljö?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig inom kort.

 

Söker du jobb på PIMA? använd då inte detta fomulär. klicka här istället. 

If you are looking for a job at Serviceföretaget PIMA.  Click here to apply.

Två kvinnor som pratar och skrattar

Behöver du en Facility Manager?

Unika behov och krav:

  • Alla organisationer och företag har sina egna unika behov.
  • Vi gör alltid en analys för att bedöma behoven.

 

Möjliga behov:

  • Enskilda tjänster
  • Utbildning av personal
  • Integrerad Facility Management
  • Optimering av processer för att spara pengar
  • Frigöra resurser för att kunna växa
  • Stödja verksamheten vid förändringsarbeten
Kollegor i härlig diskussion

För företag med begränsade resurser

  • Vissa företag har inte råd eller möjlighet att anställa en heltidsansvarig för Facility Management.
  • PIMAs processer och modeller gör det möjligt att ha en Facility Manager på plats i den omfattning som behövs.
  • Fokus kan istället läggas på att anställa utvecklare, designers, ingenjörer eller operatörer.

FAQ

01. Vad är facility Management?

Facility Management (FM) är hanteringen av byggnader och deras tjänster för att stödja och förbättra en organisations kärnverksamhet. Det omfattar allt från fastighetsunderhåll och städning till säkerhet och energihantering.

02. Vilka tjänster ingår i Facility Management?

Tjänster som ofta ingår är fastighetsunderhåll, lokalvård, säkerhet, receptionstjänster, posthantering, avfallshantering, catering och energioptimering.

03. Varför är Facility Management viktigt för företag?

FM säkerställer att arbetsmiljön är säker, effektiv och kostnadseffektiv. Det förbättrar anställdas produktivitet, trivsel och minskar driftskostnader genom effektiv resursanvändning.

04. Hur kan Facility Management bidra till hållbarhet?

Genom att optimera energianvändning, minska avfall, återvinna resurser och använda miljövänliga material och processer, hjälper FM att minska företagets miljöpåverkan.

05. Vad är skillnaden mellan hård FM och mjuk FM?

Hård FM handlar om byggnadens fysiska komponenter, såsom underhåll av HVAC-system, el och VVS. Mjuk FM fokuserar på tjänster som påverkar människorna i byggnaden, t.ex. städning, säkerhet och catering.

Våra leveranser och mervärden

Engångsleverans

En kvalitetssäkrad tjänst som levereras en gång.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Abonnemang

Spara tid på att bevaka och få en personlig relation till serviceorganisationen.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten

Integrerad service

Få en integrerad FM leverans där ni har fullständig kontroll.

  • Yrkesutbildad personal
  • Egenkontroll av utfört arbete
  • Tydliga rutiner
  • ISO 9001 kvalitetscertifierat
  • Kollektivavtal
  • Dedikerad Service Manager
  • Kvalitetskontroll 4ggr/år
  • Professionella inköp av produkter och tjänster utanför kärnverksamheten
Ett skrivbord vid ett stort fönster med en laptop på. Facility management - PIMA

Sagt om oss

PIMA ställer alltid upp med bra service och kort varsel. Det arbetet som dom gör åt oss är både våra kunder och vi väldigt nöjda med.

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes Sunebring

Country Manager

Flexibilitet och Kunskap. Med kort varsel behöver vi dra ner eller utöka resurser på t ex lager. Kunskap om krav och regelverk inom läkemedelsindustrin.

Hög kvalitet. Genomtänkta processer. Seriöst.

Vill man ha den bästa tänkbara servicen, expertisen och tilliten till ett företag är Pima ett självklart val. Sedan start har Pima levererat och uppfyllt våra önskningar och behov. Personalen är fantastisk och gör sitt yttersta för att hjälpa till. Vi kan inte tänka oss några andra än Pima! Ni är bäst, tack!!!!

Michaela Fröberg

Office Manager Gears of Leo

Från konsultation till bemannade funktioner

Du kan välja fritt mellan ett, flera eller samtliga av stegen som presenteras nedan. Vi erbjuder nämligen allt från enstaka kvalitetssäkrade tjänster till komplett Facility Management. Oavsett vad du väljer får du vår samlade expertkompetens på din arbetsplats – och Sveriges bästa service på köpet.

Steg 1

Konsultation

Vi har lång erfarenhet av att konsultera olika verksamheter om hur de ska jobba med renhet och hygienfrågor. Det kan handla om rutiner som behöver ses över, material som måste ändras, värden som ska kontrolleras eller att en ny microflora tillkommit. Vi kan även finnas med redan i designfasen för att optimera faciliteterna. Vi arbetar fram den bästa lösningen tillsammans med er och rådger alltid utifrån best practice och högsta rådande kunskapsnivå.

Steg 2

Välj bastjänst

Vad krävs för att din arbetsdag ska bli lite enklare? När du väljer en eller flera bastjänster underlättar vi ditt arbete genom att exempelvis utföra företagsstädning, sköta fastighetsservicen eller säkerställa renhet. Du kanske har full koll på dina basbehov men behöver extra kompetens vad gäller städ eller hygien. Eller så vill du bara få hjälp med att skapa en trivsam arbetsplats som du och dina medarbetare kan vara stolta över. Välj mellan single service eller löpande abonnemang.

Steg 3

Tilläggstjänster

När du valt dina bastjänster kan du enkelt lägga till specifika tjänster utifrån dina behov för att skapa din unika och kompletta företagsservice. Varför inte passa på att höja humör och välmående hos dina medarbetare? Vi kan se till att det alltid finns färsk frukt efter lunchträningen och riktigt gott kaffe till eftermiddagsfikat. Ju fler tjänster du väljer desto mer tid – och pengar – kommer du att spara.

Steg 4

Bemannade funktioner

Är kärnverksamheten viktig för dig? I så fall förtjänar du att lägga allt ditt fokus på den, medan vi avlastar dig med resterande uppgifter. Vi kan bemanna delar av verksamheten samtidigt som bas- eller tilläggstjänster utförs. Det kan handla om reception, vaktmästeri eller något helt annat som inte rör själva kärnverksamheten. Låt oss sköta inköp och volymer, redovisa kvalitetsnivåer och optimera processer – samtidigt som vår kompetens och genuina serviceglädje präglar din arbetsplats.

Kontakta oss 

Sedan ett år tillbaka har PIMA tagit hand om städningen på vårt kontor i Malmö. Städningen ställer höga krav på metodiken, då vi investerat i fina trägolv. Redan från dag ett insåg vi att valet av PIMA varit rätt, dels med resultatet, men också i dialogen mellan oss. Öppenhet, flexibilitet och delaktighet har lagt grunden för ett lyckat uppdrag.

Claes SunebringCountry Manager, Vileda

PIMA svarar på frågor om Facility Management

01. Vad är nyttan av Facility Management?

Nyttan av Facility Management handlar förstås mycket om vad kunden som an litar oss behöver hjälp med. Vi ser till att göra vårt jobb så att det underlättar för varje kund, liten som stor och i olika branscher.

Ett övergripande svar är att en välstädad och regelbundet underhållen arbetsplats är bättre än motsatsen. Facility Management är en tjänst som är mer än själva städmomentet. Detta ingår förvisso också. Vårt team ser till att hålla lokalerna rena och fräscha med bland annat dammsugning, damning, fönsterputs och golvtorkning. Utöver detta erbjuder vi oss att göra lite allt möjligt beroende på vad som efterfrågas av kunden. Det är i kundens efterfrågan som våra tjänster formas. Nära dialog och god kundanalys från vår sida gör att vi kan leverera städ- och servicetjänster som helt utgår från varje enskild kund.

 

02. Varför boka förutsättningslöst möte om Facility Management?

God kommunikation bygger lyckade samarbeten. Detta är vår övertygelse och det är därför vi erbjuder att möta alla intresserade företag på ett gratis möte. Under mötet går vi igenom vilka olika val du har som kund. Vi går igenom vilka olika tjänster vi erbjuder och vad det skulle kosta att anlita oss för det specifika företaget. När vi säger att vi erbjuder förutsättningslösa möten angående Facility Management så menar vi verkligen det. 

Ta kontakt med oss för att veta mer om hur det går till. Du når oss enklast via telefon, email eller via vårt kontaktformulär nedan!

Email: kundtjanst@pima.se

Telefon: 0775-33 30 31

 

03. Varför just skräddarsydd Facility Management?

Alla företags behov varierar. Vissa lokaler, branscher, företag och team kräver särskilda typer av tjänster och ett särskilt intervall. Det kan handla om verksamheter med extra krav på renhet, vilket kräver specialistkompetens av städföretaget som utför dem.

När du tar kontakt med oss på PIMA för Facility Management får du just detta. I dialog med dig ser vi till att fastslå behovet för ditt specifika företag. Vi tar reda på vilka tjänster som behövs och hur ofta. Vi tar hänsyn till särskilda önskemål från personal samt krav och förhoppningar som ställs på oss och våra tjänster. Kartläggningen av behoven blir sedan en central del för hur tjänsten kommer att utformas. När vi har tillräckligt mycket information kan vi skicka ut en offert som baseras helt på den Facility Management vi tror att ni behöver. Denna offert är självklart kostnadsfri!

 

04. Hur fungerar Facility Management på sjukhus och kliniker?

Det finns vissa miljöer som är i extra stort behov av renhet. En av de platser där detta är särskilt viktigt är hälso- och sjukhusmiljöer. För de organisationer som sysslar med hälso- och sjukvård finns det en rad bestämmelser och riktlinjer att förhålla sig till. Dessa miljöer är vad man kallar för verksamhetskritiska. Detta innebär att verksamheten, om den inte hålls efter på rätt sätt, kan påverka människor mycket negativt. Faktum är att det kan få förödande konsekvenser för människors hälsa om det vill sig illa. Föroreningar i form av smuts, damm, mikroorganismer och andra oönskade partiklar bör – i största möjliga mån – hållas ifrån verksamhetskritiska miljöer inom sjukvård och hälsa. Detta säkerställs då man bestämmer sig för att anlita PIMA för Facility Management.

Alla arbeten inom särskild renhet och Facility Management på sjukhus utförs enligt ISO-certifieringar 9001 och 14001. Våra experter ställer dessutom gärna upp i konsulterande roller vid nybyggnationer av vårdinrättningar. Detta för att verksamheten, redan från början, ska ha förutsättningarna för att kunna hållas efter på rätt sätt. Vi bistår med vår kunskap vid själva byggnationen av sjukhus, kliniker och mottagningar för att byggstäda på ett effektivt sätt. Vi har erbjudit den här typen av städtjänster och facility management av den här typen i 40 års tid.

 

05. Erbjuder PIMA verksamhetssupport?

I vårt tjänsteutbud finns verksamhetssupport som en del av Facility Management för de verksamheter som behöver det. Vi kan hjälpa till med s.k. specialstädning för lokaler som är i extra stort behov av renlighet. Vi tar också på oss att bistå vid tvättning om det behovet finns. Vår arbetsmodell är att kunden berättar hur behovet av Facility Management ser ut. Utifrån dessa uppgifter formar vi sedan tjänsten.

Vill du veta mer om hur PIMA arbetar med verksamhetssupport och Facility Management? Hör av dig till oss så ser vi till att ge dig den information som du behöver. Du når oss via vårt kontaktformulär nedan, på telefon eller via email.

 

Email: kundtjanst@pima.se

Telefon: 0775-33 30 31

 

06. Hur fungerar städning av datacenter?

Städning av datacenter kan inkluderas i våra tjänster inom Facility Management. Denna typ av verksamheter är extra känslig mot föroreningar i lokaler så som smuts, damm och mikropartiklar av olika slag. För dessa verksamheter är det oerhört viktigt, för att inte säga avgörande, att säkerställa att datorer och servrar inte skadas av sådant.

Sedan slutet av 1970-talet har PIMA utfört den här typen av Facility Management för en lång rad kunder. Vi säkerställer att datacenter, datahallar och serverhallar hålls rena genom särskilt anpassad, teknisk städning, rengöring och sanering av lokalen. För att ytterligare backa vår kompetens på området har vi ISO-certifieringar 9001 och 14001. Vi delar gärna med oss av de många referensarbeten vi har inom just städning av datacenter. 

Är du i behov av att säkerställa renheten i dina lokaler eller annan typ av Facility Management? Då passar det alldeles utmärkt att du har hamnat hos oss på PIMA. Vi tillhör nämligen ett av Sveriges mest framstående städföretag på området. Kontakta oss och begär gratis offert på din Facility Management redan idag!



07. Vad betyder Facility Services?

Facility Management är paraplybegreppet för de tjänster vi utför. Facility Services är de enskilda tjänster som ingår under det. Exempel på dessa kan vara lokalvård, post- och godshantering, kontorsmaterial, fastighetsskötsel, bemanning i växel och reception eller fruktleverans. Frågan som alla våra kunder ställs är helt enkelt: Vad behöver er arbetsplats för att bli optimal när det gäller både renlighet och trivsel på arbetsplatsen? Svaret på frågan varierar förstås mycket. Det handlar exempelvis om vilken typ av verksamhet man bedriver. Det handlar också om vad den specifika personalen som arbetar på stället önskar. För att på bästa sätt kunna leverera Facility Management vill vi veta vilka tjänster ni önskar få av oss – Vi anpassar oss.

Kontakta oss för att veta mer om de facility services vi erbjuder!



08. Hur fungerar städning av renrum?

Låt oss börja med att titta på vad renrum är. Det är ett rum i vilket det finns en mycket låg koncentration av partiklar och ämnen i luften. De finns i miljöer där det är oerhört viktigt att inte förorening sker. Det kan exempelvis handla om medicintekniska miljöer där det är viktigt att miljön är steril. Det kan handla om viss typ av livsmedelsindustri, farmaceutisk verksamhet och optisk industri. Genom att ta professionell hjälp för städning av renrum säkerställer du att den verksamhet du bedriver inte påverkas negativt av föroreningar. För att säkerställa detta så anlitas företag med särskild kompetens inom den här typen av specialanpassad facility management. PIMA är ett sådant företag.

Vi har utvecklat ett tjänsteutbud speciellt framtaget specifikt för städning av renrum. Detta är utvecklat i samarbete med de allra främsta experterna på området. Vi är väl införstådda i vikten av styrda processer och validerade rutiner vid städning av renrum. Detta har gjort oss till ett självklart val för mängder av verksamheter – i en stor variation av branscher – som är i behov av just denna typ av tjänst som är en del av vårt Facility Management utbud. Vi arbetar inte bara i Sverige utan hjälper företag i hela Norden med denna tjänst. 

För de företag som står inför byggnation av och/eller städning av renrum kan PIMA också bistå i en konsulterande roll. Vårt expertteam hjälper till att utveckla rutinbeskrivningar kring städningen. Här bestäms vilka regler och rutiner som ska gälla i lokalerna. Hur material bäst ska tas om hand och vilka rengöringskemikalier som ska finnas på plats fastställs. Även hur man kan effektivisera och samtidigt kvalitetssäkra arbetet är centrala delar av en sådan rutinbeskrivning.

Vi berättar gärna mer om Facility Management och städning av renrum. Kontakta oss via telefon, email eller via vårt kontaktformulär för att komma i kontakt!



09. Facility Management- Erbjuder PIMA arbetsplatssupport?

Ja, det gör vi. Här kan behoven variera mellan olika företag och därmed gör även vår tjänst det. I vissa fall kan det handla om att vi bistår med posthantering. I andra fall kan det vara att PIMA sätter in folk att hjälpa till vid omhändertagande av gods. Vi lyssnar till de behov som varje specifik kund har och anpassar tjänsterna därefter.



10. Hur garanterar PIMA goda resultat inom Facility Management?

På PIMA värderar vi utveckling högt, både av vår verksamhet, våra tjänster och vår personal. Denna inställning, att ständigt utvecklas i alla led, är bidragande till att vi kommit dit där vi är idag. Alla nya medarbetare som utför våra tjänster, inom Facility Management och andra områden, inleder anställningen med en gedigen utbildning i vår yrkesskola. Detta bidrar till att vi kan garantera hög kvalitet för alla tjänster alldeles oavsett vem kunden är och vem som utför jobbet. Vi ser dessutom vidareutbildning som en självklarhet hos PIMA. Facility Management är ett område som utvecklas ständigt. Nya trender kommer och det är högst relevant att ha ett öra mot marken för att veta vad kunderna efterfrågar. Detta har vi alltid gjort, det gör vi än idag och det kommer vi att fortsätta med under många år framöver.

Bortsett från det faktum att vi tar väl hand om vår personal och kompetens så vill vi betona att PIMA är en auktoriserad städfirma. Facility Management, likväl som övriga tjänster i vårt utbud, täcks av ISO-certifikat ISO9001 och ISO 14001. Dessa två garanterar kunden att vi alltid arbetar för reducerad klimatpåverkan och för bästa kvalitet i de arbeten vi utför. Utöver detta så är PIMA medlem i Svenskt Näringsliv och Almega.



11. Facility Management – Erbjuder ni städning till butiker?

Ja, butiksstädning ingår som en del av vårt utbud inom Facility Management! Genom åren som aktiv städfirma har vi levererat många tjänster av den här typen. Vi arbetar med olika typer av butiker och verksamheter och vi ser till att alltid göra ett bra jobb. Vissa butikskunder har särskilda krav på säkerställd renhet. För dessa kunder anpassas våra städtjänster så att de tillgodoser de särskilda behoven.

Vill du veta mer om PIMA:s butiksstädning? Kontakta oss för att begära gratis offert redan idag! Detta kan göras via vårt kontaktformulär nedan, via telefon eller email.

Email: kundtjanst@pima.se

Telefon: 0775-33 30 31



12. Vad innebär trivselhöjare i Facility Management-sammanhang?

Det som vi, inom Facility Management, kallar för trivselhöjare syftar till att höja trivseln för personalen. I många fall handlar det om kaffemaskiner och tillgång till varm dryck av olika slag. Det kan också vara växter som hjälper till att förgylla kontorsmiljön. Även frukt, snacks och tilltugg av olika slag är vanliga trivselhöjare inom Facility Management. 



13. Arbetar PIMA med företagskunder?

Ja, PIMA är ett städföretag som är helt inriktat på företag, organisationer och föreningar. Vi arbetar med verksamheter i en stor variation av branscher. Verksamheter vars behov av Facility Management och städservice varierar kraftigt. Vårt tjänsteutbud är format så att det ska kunna anpassas för varje enskild kund. Vi tillgodoser våra kunders behov och anpassar oss efter hur vi på bästa sätt kan hjälpa. Detta brukar vara mycket uppskattat. Hör av er till oss för att veta mer om hur PIMA kan hjälpa och effektivisera er verksamhet med Facility Management!



14. Facility Management – Erbjuder ni städning av kontor?

Ja, städning av kontor råkar vara en av de tjänster inom Facility Management som vi är allra bäst på. För varje år som går så vänder sig allt fler verksamheter till oss för kontorsstädning. Denna utveckling är vi mycket glada för, och vi har vårt fantastiska team inom Facility Management att tacka för detta. De utför de moment som krävs för att kunden ska få det som efterfrågas och förväntas av våra städtjänster. Det är exempelvis regelbunden återvinning och tömning av sopkärl. Detsamma gäller såklart för dammsugning och skurning av golv i lokalerna. Entrémattor hålls rena baserat på verksamhetens behov. Även fönsterputsning är ett tillval som kunden kan göra och som vårt skickliga team inom Facility Management utför med den äran.

Ovan nämnda moment inom kontorsstädning är ett axplock av allt man kan få av oss vid kontorsstädning. Det bästa sättet för just er verksamhet att få vad ni önskar i form av Facility Management är att kontakta oss. Hör av er via telefon, mail eller (ännu bättre) kontaktformuläret nedan och berätta lite om era behov. Vi återkommer med en kostnadsfri offert som ni sedan i lugn och ro kan ta ställning till!

Email: kundtjanst@pima.se

Telefon: 0775-33 30 31



15. Arbetar PIMA med säkerställd renhet inom Facility Management?

Ja, PIMA har genom åren som aktiv städfirma arbetat med många verksamheter som kräver s.k. säkerställd renhet. Tack vare många år i branschen har vi blivit experter på just den här typen av Facility Management. Låt oss gå in lite närmare på vad detta innebär.

En arbetsmiljö ska vara trygg. I begreppet trygghet kan flera olika syftningar inbegripas. Till att börja med så ska miljön vara trygg för de som arbetar där. Detta finns förstås i våra lagar och det är genom professionella städfirmor som företag med verksamhetskritiska miljöer kan garantera detta. En annan aspekt av trygghet är förstås miljön, dvs tillvaron utanför faciliteterna. Det ställs exempelvis särskilda krav på företag eller organisationer som arbetar med medel som potentiellt skulle kunna förorena miljön om de inte tas om hand på rätt sätt. För den som aldrig arbetat med säkerställd renhet eller i denna typ av verksamheter är det möjligen något som inte funderats över särskilt ofta. För oss är det en självklarhet att det finns många olika typer av organisationer som kan vara i behov av denna typ av Facility Management. Däribland:

– Livsmedelsindustri

– Optisk industri

– Nanoteknologisk industri

– Renrum

– Vårdinrättningar

– Datacenter

– Mikroelektronikindustri

 

Vill du veta mer om Facility Management med inriktning på säkerställd renhet? Kontakta oss på PIMA! Vi nås på telefon, via email eller med hjälp av vårt kontaktformulär. Alla verksamheter erbjuds gratis offert på Facility Management. Detta alldeles oavsett vilken typ av tjänst man vill anlita oss för!

Email: kundtjanst@pima.se

Telefon: 0775-33 30 31

 

16. Hur är det att vara kund hos PIMA?

För att uppnå lyckade kundsamarbeten finns det två viktiga aspekter av arbetet. För det första handlar det om att vi utför ett bra jobb inom bland annat Facility Management. Det vill säga: Resultatet ska vara tillfredsställande för kunden. För det andra vet vi att god kommunikation, tydliga uppgifter och schyssta villkor är avgörande. När du väljer att bli kund hos PIMA, av Facility Management eller andra tjänster, så väljer du automatiskt en god kundupplevelse. Vi strävar alltid efter att leverera goda resultat såväl i arbetet som i kommunikationen med kunderna. Under våra 40 år som verksamma i branschen så har denna sida av verksamheten utvecklats i flera led. Idag tillhör vi ett av Sveriges och Nordens främsta och mest välrenommerade företag inom Facility Management. Vi är övertygade om att vår inställning till transparens och god dialog har varit starkt bidragande hela vägen.

PIMA är enkla att nå för kunder både innan, under och efter arbetet. Vill du få detta bekräftat är du varmt välkommen att höra av dig till oss via telefon, email eller kontaktformulär redan idag. Ställ dina frågor så rätar vi ut eventuella frågetecken!



Kvinna som skriver i bok

Vad kan vi stå till tjänst med?

Behöver du en konsultation eller har du frågor om våra olika tjänster?
Fyll i formuläret så återkommer vi till dig inom kort.

Are you looking for a job at Serviceföretaget PIMA. Don’t use this form. Click here to apply.

Relaterad läsning ur kunskapsbanken

Se alla inlägg

Vi erbjuder Facility Management över hela Sverige - PIMA